وب سایت خبری گردشگری فین هرمزگان

پایگاه اطلاع رسانی فین هرمزگان

وب سایت خبری گردشگری فین هرمزگان

پایگاه اطلاع رسانی فین هرمزگان

به گزارش وب سایت خبری گردشگری فین هرمزگان : آبشار مارم یا به گفته محلی ها چربه ( charbeh  ) مارم مکانی بِکر ، جذاب و دیدنی  در میان نخلستانهای محله مارم که چشم هر گردشگری را خیره می کند.

چربه مارم از قدیم به همین شکل بوده است تا اینکه بعد از تغییراتی که در ظاهر آن ایجاد شد و با ایجاد حوضچه ای در قسمت پایین دست آن که مناسب برای شنا و آب تنی می باشد به جذابیت آن اضافه شد و در ایام تعطیل شاهد حضور چشمگیر مسافرانی از بندرعباس و سایر نقاط استان و حتی کشور در این مکان دیدنی هستیم .

آب جربه مارم از دو چشمه به نام چشمه مَنگی و امام رضا  می جوشد  که آب بسیار خنک آن اشتیاق  هر گردشگری را که به این مکان می آید برای آب تنی در آب آن بر می انگیزد .

در کنار چربه مارم بقایای آسیاب آبی قدیمی  را می بینیم که در گذشته دور اهالی این بخش از آن برای آسیاب کردم گندم های خود استفاده می کردند که به دلیل ساخته شدن با سنگ و ساروج هنوز می توان شکل کامل و اصلی آنرا مشاهده کرد و این مکان را می توان به عنوان یک مکان تاریخی در لیست آثار باستانی به ثبت رساند که نیازمند توجه مسئولان است.

 

 

 عکس از : وبلاگ فین سیتی

نظرات  (۱)

سلام
خوبید
وب باحالی داری
پیش ما هم بیا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی