وب سایت خبری گردشگری فین هرمزگان

پایگاه اطلاع رسانی فین هرمزگان

وب سایت خبری گردشگری فین هرمزگان

پایگاه اطلاع رسانی فین هرمزگان

به گزارش سایت خبری فین هرمزگان : در این مراسم حجه السلام محمد حسین ایرانی تودیع و حجه السلام حسن معنوی به عنوان امام جمعه جدید شهر فین منصوب گردید.

بخشدار فین در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حجه السلام علی خادم که در این مدت سنگر نماز جمعه شهر فین را حفظ کرده اندگفت: مردم با حضور در نماز جمعه تقویت کننده ی این اجتماع سیاسی عبادی با شکوه باشند.

حسین فینی به اهم مشکلات و معضلات بخش فین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه  57 سال از سابقه تاسیس بخشداری فین می گذرد و جزو قدیمی ترین بخشداری های استان هرمزگان است، هنوز آرزوی دیرینه ی مردم که ارتقا بخش داری به فرمانداری می باشد محقق نشده است و این موضوع با وجود 63 شهید، جانباز و ایثارگر این بخش چندان شایسته نیست.

وی به مشکلات بانکی فین اشاره کرد و گفت: بانک ملت فین به عنوان تنها بانک مرکز بخش فین در شرف تعطیلی قرار دارد و خاطر نشان کرد: در صورتی که این بانک تعطیل شود، مردم روستاههای دور دست که در فاصله 75 کیلومتری شهر فین قرار دارند جهت انجام امور بانکی به ناچار به شهر بندرعباس عزیمت می یابند که این امر باعث افزایش هزینه ایاب و ذهاب آنها می شود.

بخشدار فین ادامه داد: در صورت تعطیلی شعبه بانک ملت بهتر است شعبه بانک ملی در این شهر دایر شود تا این دغدغه ی مردم از بین برود.

فینی در رابطه با مشکل بهداشت و درمان فین، گفت: نبود آمبولانس، پزشک کافی و کم بودن ساعات کار درمانگاه  مردم را با مشکلات فراوان رو به رو کرده است، از این رو خواستار شبانه روزی کردن درمانگاه فین شد.
وی در پایان با اشاره به تک محصولی بودن در آمد کشاورزان شهر فین افزود: کشاورزان در این زمینه با مشکل خرید تضمینی محصول خرمای خود مواجه هستند که رفع این مشکل همت مسئولین و تعاونی ها را می طلبد.

در ادامه مراسم حجه الاسلام علی خادم امام جمعه موقت شهر فین به مشکلات و معضلات بخش فین اشاره ای کرد و گفت : تعطیلی تنها بانک این شهر ، کوچک شدن ادارات و نهادهای شهر فین ، مشکلاتی بهداشتی و درمانی منطقه و معضل بیکاری در این منطقه تنها گوشه ای از مشکلات این بخش می باشند که متأسفانه مسئولین هیچ پیگیری در جهت رفع این مسائل انجام نمی دهند .

وی با اشاره به این موضوع که مردم این بخش از محرومیت رنج می برند نه فقر گفت : خوشبختانه نیروها و چهره های نخبه و ممتاز بخش فین در جای جای استان حضور دارند و این نشان از توان بالا و نیروهای مستعد در این بخش می باشد و گفته های نادرست برخی اشخاص در مورد مردم بخش فین را  توهین بزرگی به این مردم پاک و ولایتمدار دانستند.

حجه الاسلام علی خادم به این موضوع نیز اشاره کرد که مردم فین با وجود محرومیت و سواد بالایی که دارند همیشه مشکلات خود را به صورت مصلحت آمیز مطرح می کنند که همین موضوع باعث شده که مسئولین اهمیت چندانی به مشکلات مطرح شده ندهند و این مسئله به هیچ عنوان با عدالت سنخیت ندارد.

وی در پایان به انتصاب شایسته و بجای حجه الاسلام معنوی را به عنوان امام جمعه شهر فین تبریک گفته و خاطر نشان کرد : بنده هر چه امام جمعه محترم بفرمایند قبول می کنم و به گوش جان می پذیرم و از ایشان حمایت خواهم کرد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تقارن این مراسم با شب عید قربان را گرامی داشت و افزود: امام جمعه از شعاع شمس ولایت بهره مند است وی به یاری و حمایت مردم نیازمند است و همه باید به امام جمعه مشورت بدهند ولی در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خود اوست.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به دوران ولایت امیرمومنان افزود: افراد زیادی در زمان خلافت ایشان با وی مشورت می کردند و بسیاری از افراد می خواستند تفکر خود را به ایشان تحمیل کنند و توقع داشتند هر چه را که آنها می گویند ایشان عمل کنند ولی آن حضرت هیچ گاه به این گونه تفکرات اعتنایی نمی کردند و تصمیم صحیح و نهایی را می گرفتند

وی با اشاره به این که امام جمعه رابط بین ولی فقیه و مردم می باشد، جایگاه وی را بسیار مهم دانست و گفت: همه باید به آنچه امام جمعه می گوید و عمل می کند احترام بگزارند.

نماینده ولی فقیه همچنین به ویژگی های حجه السلام معنوی امام جمعه جدید شهر فین اشاره کرد و گفت:  وی به عنوان یک نیروی حوزوی و دانشگاهی می تواند تاثیر به سزایی  در رفع مشکلات و معضلات بخش داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: مردم باید همانطور که نسبت به مشکلات شهر حساس هستند، نسبت به امام جمعه خود احساس وظیفه نموده و دائم با وی ارتباط خوب و سازنده داشته باشند و در پی گیری مشکلات با وی همراهی کنند

وی به موضوع شهرستان شدن بخش فین اشاره کرد و افزود وظیفه امام جمعه انتقال خواسته های مردم به مسئولین است و در ادامه گفت این شما و نمایندگان شما هستند که باید در این خصوص همت کنند و مشکلات را پیگیری نمایند.

در پایان مراسم ارجمند رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان هرمزگان حکم انتصاب حجت السلام حسن معنوی را به عنوان امام جمعه ی شهر فین قرائت نمود.

گفتنی است  در این جلسه آیت الله غلامعلی نعیم ابادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و حجه الاسلام غلام علی ارجمند رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان هرمزگان، حجه الاسلام محمد حسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس، حجه الاسلام سید شکر الله زندوی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، علی نیکویی معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس، احمد حبیبی جانشین سر پرست سازمان منطقه آزاد قشم و رضا حیدری زاده رئیس شورای شهر بندرعباس، حجه الاسلام علی خادم امام جمعه موقت شهر فین و حسین فین بخشدار فین و جمعی روسای ادارات و نهادهای شهر فین و جمعی از مردم شهر فین. حضور داشتند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی